Melden van storing en reparaties

Kijk eerst in het Besluit Kleine herstellingen en in de onderhoudswijzer van Govaert. Daarin staat wie de reparatie moet uitvoeren. Als het een reparatie is die de verhuurder moet doen, gaan we zo snel mogelijk voor je aan de slag. Is het een reparatie die bij de huurder hoort, dan regel en betaal je de reparatie zelf.

Let op! Kijk eerst in je huurovereenkomst onder artikel 9.1 wie het beheer doet van jouw woning. Zodra je dit hebt opgezocht kom je een stuk verder!

Staat hier: Govaert. Dan regelen we het beheer voor de verhuurder en gebruik je: Mijn Govaert.

Staat hier: Verhuurder. Dan doet je verhuurder zelf het technisch en financieel beheer. Je dient daarom het verzoek hiervoor in te dienen bij de verhuurder. Zijn of haar contactgegevens staan in de huurovereenkomst opgenomen.


Zaken van algemeen onderhoud zoals defecte keukenapparatuur, lekkende kraan of een loszittende tegel zijn allemaal vervelend, maar vereisen geen spoed. Ons technisch beheer streeft ernaar om binnen 3 werkdagen te reageren.

Je dient een reparatieverzoek in via: Mijn Govaert. Het kan zijn dat je hier nog geen inloggegevens van ontvangen hebt. We zijn dan nog druk bezig om de digitale portalen live te zetten. Het kan daardoor zijn dat je je verzoek nog op de oude manier moet indienen. Dit doe je als volgt:

Je dient een reparatieverzoek schriftelijk (per email) in via beheer@govaert.nl. Daarin vermeld je: het adres en huisnummer, een korte omschrijving van de reparatie en eventuele foto’s toegevoegd als bijlage.

Ons technisch beheer streeft ernaar om binnen 3 werkdagen te reageren.


In Mijn Govaert kun je de huidige status van je reparatieverzoek volgen.


Betreft het een spoed storing: bijvoorbeeld geen warm water of een lekkage en kan het niet wachten? Bel met onze afdeling technisch beheer op werkdagen binnen kantooruren op het telefoonnummer: 033 – 46 30 950.

Spoedeisende storingen buiten kantoortijd?
Voor spoedeisende storingen buiten kantoortijd en in het weekend die direct verholpen moeten worden, kun je contact opnemen met afdeling technisch beheer via bouwbedrijf Schoonderbeek op telefoonnummer: 033 – 45 69 514.

Het spreekt voor zich dat bouwbedrijf Schoonderbeek alleen rechtstreeks benaderd mag worden in een noodsituatie. Mocht er geen sprake zijn van nood, maar laat je toch onnodig actie ondernemen dan zijn de extra kosten voor eigen rekening.

Mocht zich een dergelijke situatie voordoen dan verzoeken we je zo snel mogelijk, na de door jouw ondernomen actie, dit ook alsnog te melden bij onze afdeling technisch beheer door een e-mail te sturen aan beheer@govaert.nl.

Geen warm water of een storing aan de Cv-ketel buiten kantoortijd?
Veel storingen kun je zelf oplossen. Zoek de storingscode op de display van je ketel op in de handleiding of zoek via het internet. Vaak is de storing te verhelpen door het ontluchten van de cv of het bijvullen van de cv-installatie. Kun je de storing niet zelf verhelpen of vermoed je dat de ketel of een onderdeel daarvan kapot is. Check dan de sticker op de Cv-ketel. Op de sticker staat het bedrijf vermeldt waar onderhoudt is ondergebracht. Je kunt bij noodgevallen het bedrijf zelf benaderen. Deze erkende vakmensen kunnen het probleem snel identificeren en oplossen.

Het spreekt voor zich dat het bedrijf alleen rechtstreeks benaderd mag worden in een noodsituatie. Mocht er geen sprake zijn van nood, maar laat je toch onnodig actie ondernemen dan zijn de extra kosten voor eigen rekening.

Mocht zich een dergelijke situatie voordoen dan verzoeken we je zo snel mogelijk, na de door jouw ondernomen actie, dit ook alsnog te melden bij onze afdeling technisch beheer door een e-mail te sturen aan beheer@govaert.nl.

Over ons

Bedrijfsfilm

Arne Hopstaken

Ondernemend, innovatief en verzet graag bergen.

Jeldrik van Rhijn

Creatief, doelgericht en zit graag dichtbij het vuur.

Hugo Drost

Daadkrachtig, geïnteresseerd en houdt van gezelligheid.

Blog

28 november 2022

Tips om een huis te verkopen in een afkoelende woningmarkt

Het heeft jaren geduurd, maar eindelijk is het zover! De woningmarkt koelt af en dat is gunstig voor iedere huizenkoper. Toch zijn er wel aandachtspunten bij het kopen van een huis. Denk aan inflatie, rentestijging en hogere energieprijzen. In deze blog behandelen we een aantal tips, waardoor je ook in een afkoelende woningmarkt jouw huis kan verkopen. Verder lezen
21 oktober 2022

Woningmarkt regio Amersfoort positiever dan landelijke gemiddelde

Het derde kwartaal van 2022 is voorbij. De afgelopen weken kwamen er al positieve berichten naar buiten over een kanteling op de woningmarkt. De NVM heeft de marktinformatie voor juli, augustus en september vrijgegeven. Onderstaand vind je de belangrijkste cijfers voor Amersfoort en omstreken. Verder lezen
4 oktober 2022

Woningmarkt voorstellen Prinsjesdag 2022

De derde dinsdag van september is geweest. En dat betekent dat het kabinet tijdens Prinsjesdag de plannen voor 2023 heeft toegelicht. De voorstellen zijn pas definitief zodra de Tweede en Eerste kamer ze hebben geaccordeerd. In deze blog lichten we de belangrijkste voorstellen alvast uit. Verder lezen
26 augustus 2022

Een meer stabiele woningmarkt op komst?

De afgelopen weken zijn er meerdere berichten gepubliceerd vanuit het Kadaster, hypotheekaanbieders en makelaars. Daarin worden de huidige marktontwikkelingen besproken en de gevolgen op de woningmarkt. In deze blog zetten wij de ontwikkelingen op een rijtje. Verder lezen
© Copyright - Govaert Makelaardij - Alle rechten voorbehouden